Wózki widłowe, poza różnorodnością w zakresie rodzajów napędów oraz maksymalnego udźwigu, charakteryzują się także różnymi rodzajami ogumienia. Poniżej prezentujemy 3 najczęściej spotykane rodzaje ogumienia w wózkach widłowych.
1. Pneumatyczne ogumienie do wózków widłowych - elementy opony to obręcz oraz opona wypełniona powietrzem lub dętka z powietrzem. Plusem opon pneumatycznych jest uniwersalność, ponieważ można wykorzystywać je na różnych nawierzchniach. Doskonale amortyzują wszelkie wstrząsy i nadają się do szybkiej jazdy. Niestety, w porównaniu do opon superelastycznych, opony pneumatyczne są mniej stabilne. Ich zaletą jest także niska cena, szczególnie w stosunku do pozostałych rodzajów opon, jednak z drugiej strony są to opony najbardziej podatne na różnego uszkodzenia mechaniczne.
2. Pełne ogumienie bez bieżnika - czyli gładkie superelastyczne opony, których obręcz pokryta jest nakładką z twardej gumy. Dobrze sprawdzają się na gładkich i twardych nawierzchniach, ponieważ amortyzacja wstrząsów jest dość kiepska. Tego rodzaju ogumienie nie nadaje się do rozwijania większych prędkości, ale jest jednym z najbardziej stabilnych typów opon.
3. Pełne ogumienie z bieżnikiem - inaczej opony superelastyczne z bieżnikiem, wykonane są z pełnej gumy w dwóch lub trzech warstwach. Najlepiej sprawdzają się w jeździe na równych powierzchniach (np. hale magazynowe), ponieważ wyróżniają się niskim poziomem amortyzacji w przypadku najechania na nierówny teren lub napotkania przeszkody.